top of page
חיפוש

איך משפיענים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית משנים את המשחק?

מכירים את AITANA LOPEZ ? עוד כמה שורות תגלו מי היא ורמז קל, האם היא אמיתית?



הנוף הדיגיטלי מתפתח כל הזמן, ותחום המדיה החברתית אינו יוצא דופן. בשנים האחרונות צץ זן חדש של משפיענים, שכבש את הקהל עם התוכן הכובש והנוכחות המרשימה שלהם ברשת. אבל מה שמייחד אותם הוא חוסר הקיום הפיזי שלהם.


הכירו את המשפיעים הווירטואליים, דמויות שנוצרו בינה מלאכותית שמשנים את המשחק של  יוצרי התוכן. משפיעה וירטואלית אחת כזו היא איטנה לופז, סנסציה ורודה עם כמות עוקבים של למעלה מ-264,000 אנשים ברשתות החברתיות.


היא מפרסמת ללא מאמץ סלפי מהופעות ומחדר השינה שלה, ומקדמת בצורה חלקה מותגים כמו Olaplex ו-Victoria's Secret. מה המלכוד אתם שואלים? הכל בדיוני לחלוטין, שנוצר באמצעות  כלים של בינה מלאכותית (AI)


עם זאת, מותגים מוכנים לשלם מחיר גבוה של 1,000 דולר לפוסט כדי שהיא תפרסם את המוצרים שלהם.הופעתם של משפיענים וירטואליים כמו Aitana עוררה דאגה בקרב משפיענים אנושיים שחוששים שההכנסה שלהם תיפגע.


עם זאת, המוח מאחורי יצירות הבינה המלאכותית ההיפר-ריאליסטיות הללו טוענים שהן רק משבשות שוק מנופח מדי. דיאנה נונייז, מייסדת שותפה של The Clueless, סוכנות שבסיסה בברצלונה שיצרה את Aitana, מסבירה: "התלהבנו מהשיעורים המרקיעים שחקים שמשפיעים גובים בימינו. זה גרם לנו לחשוב, 'מה אם רק ניצור משפיע משלנו?' השאר היסטוריה. יצרנו בלי כוונה מפלצת. אבל יפהפייה. "מותגי יוקרה לא נרתעו משיתופי פעולה עם משפיענים וירטואליים. שיתופי פעולה מתוקשרים כמו קו האיפור של קים קרדשיאן KKW Beauty עם Noonoori ולואי ויטון עם Ayayi עלו לכותרות.


משפיענים וירטואליים מציעים הזדמנות ייחודית להגיע לקהלים גדולים יותר תוך הוזלה משמעותית בעלויות הפרסום. ניתוח אינסטגרם של פרסומת של H&M בהשתתפות המשפיע הווירטואלי Kuki מצא שהיא הגיעה לפי 11 יותר אנשים והביאה לירידה של 91 אחוז בעלות לאדם שזוכר את הפרסומת בהשוואה למודעה מסורתית. העתיד של שיווק משפיענים: ככל שמשפיענים וירטואליים ממשיכים לצבור אחיזה, נראה שעתיד שיווק המשפיענים יעבור שינוי משמעותי.


העולם המונע על ידי בינה מלאכותית מוליד זן חדש של יוצרי תוכן, המאתגר את המושגים המסורתיים של אותנטיות וחיבור אנושי. בעוד שהחששות לגבי ביטחון תעסוקה נמשכים בקרב משפיענים אנושיים ואנשי מקצוע אחרים המאוימים על ידי AI יצירתי, היוצרים של משפיענים וירטואליים טוענים שהם פשוט מציעים נקודת מבט רעננה ופורצים את הגבולות של מה שאפשר.

 

משפיענים וירטואליים נכנסו ביום בהיר אחד לכלכלת יוצרי התוכן, והותירו השפעה מתמשכת על הנוף הדיגיטלי. ההופעות ההיפר-ריאליסטיות והתוכן המרתק שלהם כבשו את הקהל ופיתו מותגים לשתף פעולה, מה שהוביל להגדלת טווח ההגעה והפחתת העלויות. למרות החששות שהעלו משפיענים אנושיים, היוצרים של משפיענים וירטואליים טוענים שהם משבשים שוק מנופח מדי. ככל שהשפעת הבינה המלאכותית ממשיכה לגדול, עתיד שיווק המשפיענים אמור להתעצב על ידי האישים הכובשים והבדיוניים לחלוטין.


מה דעתכם?

143 צפיות0 תגובות
bottom of page