תורגם ממאמר https://bernardmarr.com/how-is-ai-used-in-education-real-world-examples-of-today-and-a-peek-into-the-future/
בעוד הוויכוח לגבי כמה זמן מסך מתאים לילדים ממשיך לסעור בקרב מחנכים, פסיכולוגים והורים, טכנולוגיה מתפתחת אחרת בצורת בינה מלאכותית ולמידת מכונה מתחילה לשנות כלים ומוסדות חינוכיים ומשנה את מה שהעתיד עשוי להיראות בחינוך. צפוי כי הבינה המלאכותית בחינוך בארצות הברית תגדל ב-47.5% בין השנים 2017-2021 על פי דוח שוק הבינה המלאכותית במגזר החינוך בארצות הברית. למרות שרוב המומחים מאמינים שהנוכחות הקריטית של מורים היא בלתי ניתנת להחלפה, יהיו שינויים רבים בתפקיד המורה ובשיטות החינוכיות המיטביות.
"**שיתוף פעולה בין מורים ובינה מלאכותית**
בינה מלאכותית כבר יושמה בחינוך בעיקר בכלים מסוימים המסייעים בפיתוח מיומנויות ומערכות בחינה. ככל שפתרונות חינוכיים מבוססי בינה מלאכותית ממשיכים להתפתח, התקווה היא שבינה מלאכותית תוכל לסייע במילוי פערים בצרכי הלמידה וההוראה ולאפשר לבתי ספר ומורים לעשות יותר מאי פעם. בינה מלאכותית יכולה לקדם יעילות, התאמה אישית ולייעל משימות מנהלתיות כדי לאפשר למורים את הזמן והחופש להעניק הבנה והסתגלות - יכולות אנושיות ייחודיות שבהן מכונות יתקשו. על ידי מינוף התכונות הטובות ביותר של מכונות ומורים, החזון של בינה מלאכותית בחינוך הוא כזה שבו הם עובדים יחד להשגת התוצאה הטובה ביותר עבור התלמידים. מכיוון שהתלמידים של היום יצטרכו לעבוד בעתיד שבו בינה מלאכותית היא המציאות, חשוב שמוסדות החינוך שלנו יחשפו תלמידים לטכנולוגיה זו וישתמשו בה.
"**למידה מבודלת ומותאמת אישית**
התאמת הלמידה לצרכים הייחודיים של כל תלמיד הייתה יעד של מחנכים במשך שנים, אך בינה מלאכותית תאפשר רמת בידול שאינה אפשרית למורים המנהלים 30 תלמידים בכל כיתה. ישנן מספר חברות כמו Content Technologies ו-Carnegie Learning המפתחות כיום עיצוב הוראה חכם ופלטפורמות דיגיטליות המשתמשות בבינה מלאכותית כדי לספק למידה, בחינה ומשוב לתלמידים מגיל הגן ועד לרמה האקדמית, המציעות להם את האתגרים המתאימים, מזהות פערים בידע ומפנות לנושאים חדשים כשמתאים. ככל שהבינה המלאכותית תשתכלל, ייתכן שיהיה אפשרי למכונה לקרוא את ההבעה העוברת על פניו של תלמיד המצביעה על כך שהוא מתקשה להבין נושא, ותתאים את השיעור בהתאם. הרעיון של התאמת תכנית לימודים לצרכים של כל תלמיד אינו בר-ביצוע כיום, אך יהיה אפשרי עבור מכונות מבוססות בינה מלאכותית.
**גישה אוניברסלית לכל התלמידים**
כלי בינה מלאכותית יכולים לסייע בהנגשת כיתות גלובליות לכולם, כולל אלה שמדברים שפות שונות או בעלי לקויות ראייה או שמיעה. Presentation Translator הוא תוסף חינמי ל-PowerPoint היוצר כתוביות בזמן אמת למה שהמורה אומר. זה גם פותח אפשרויות לתלמידים שאינם יכולים להגיע לבית הספר בשל מחלה או שזקוקים ללמידה ברמה שונה או בנושא מסוים שאינו זמין בבית הספר שלהם. בינה מלאכותית יכולה לסייע בשבירת מחיצות בין בתי ספר ובין רמות כיתה מסורתיות.
**אוטומציה של משימות מנהלתיות**
מחנך מבלה זמן רב בבדיקת שיעורי בית ומבחנים. בינה מלאכותית יכולה להיכנס ולבצע משימות אלו במהירות, תוך מתן המלצות כיצד לסגור פערים בלמידה. למרות שמכונות כבר יכולות לבדוק מבחני רב-ברירה, הן קרובות מאוד ליכולת להעריך גם תשובות כתובות. כאשר בינה מלאכותית נכנסת לאוטומציה של משימות מנהלתיות, היא מפנה יותר זמן למורים לבלות עם כל תלמיד. יש פוטנציאל רב לבינה מלאכותית ליצור תהליכי רישום וקבלה יעילים יותר.
**חונכות ותמיכה מחוץ לכיתה**
שאל כל הורה שהתקשה לעזור למתבגר שלו באלגברה, והוא יהיה נלהב מאוד מהפוטנציאל של בינה מלאכותית לתמוך בילדיהם כשהם מתקשים בבית עם שיעורי בית או הכנות למבחנים. תוכניות חונכות ולימוד הופכות למתקדמות יותר הודות לבינה מלאכותית, ובקרוב הן יהיו זמינות יותר ומסוגלות להגיב למגוון סגנונות למידה.
ישנם יישומי בינה מלאכותית רבים נוספים לחינוך שמפותחים כעת, כולל חונכים מבוססי בינה מלאכותית ללומדים, פיתוח נוסף של תוכן חכם ושיטה חדשה לפיתוח אישי של מחנכים באמצעות כנסים גלובליים וירטואליים. ייתכן שהחינוך איטי יותר באימוץ בינה מלאכותית ולמידת מכונה, אך השינויים מתחילים וימשיכו.

Comentarios